lørdag den 14. maj 2016

Forældrebrev om projektopgave i 3.klasse.

Projektopgave 3.klasse


Kære forældre i 3.klasse.


I ugerne frem til sommerferien skal vi i 3.klasse arbejde med projekt “Mit land”.


Her i skolen vælger eleverne enkeltvis det land de vil skrive om, finder bøger, læser og skriver de spørgsmål ned som de vil undersøge/skrive om. Vi arbejder de næste par uger med projektet i de timer vi har til rådighed.


Hele projektet skal ende med en fremlæggelse torsdag i uge 24 og mandag/torsdag i uge 25 på ca.15-20 min.
Eleverne skal have en præsentation de viser frem enten en animoto eller en google slide (jeg skal nok give dem tid til at arbejde med det her i skolen og fortælle hvordan de især skal bruge google slide da den er helt ny).
Til fremlæggelsen må eleverne meget gerne medbringe noget som er helt specielt fra det land de fortæller om det kan være en ting, bøger, planche med flere billeder eller noget spiseligt.


Dette projekt vil også give hjemmearbejde så hjælp jeres børn med at undersøge alt, hvad I kan om landet, de må gerne skrive/læse om landet hjemme, finde billeder eller et postkort fra mormor - fantasien sætter ingen grænser.


Det bliver nogle fantastiske fremlæggelser så hjælp jeres børn så meget I kan og skriv endelig til mig, hvis der er noget jeg undervejs kan hjælpe med.


Når vi nærmer os vil jeg lave en plan for hvilke elever der skal fremlægge hvilke dage.



vh Ulla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar