onsdag den 8. juni 2016

Informerende tekster om elefanter i 1.klasse.



Elefanter

Vi har i 1.e arbejdet med INFORMERENDE TEKSTER om elefanter. 
Vi har læst sammen og skrevet i hæfte. 
Det er en klasse, der niveaumæssigt er meget delt og det at skrive er meget svært 
for en stor håndfuld af eleverne. 

Målet med dette emne: 
Jeg kan genkende en informerende tekst.
Jeg skal vide, hvad en indholdsfortegnelse er og hvad man bruger den til.
Jeg skal vide, hvad forskellen på en fakta og fiktions bog er.
Jeg skal kunne finde en faktabog uden hjælp.
Jeg skal kunne skrive en informerende tekst om elefanter.
Jeg skal kende til elefanten og de 6 Fér (føde, familie, findested, fjender, form, formering).
Jeg kan logge ind i google drev og åbne et dokument.
Jeg kan skrive i dokumentet og dele med Ulla.
Jeg kan sætte et billede ind i dokumentet.

På billederne herunder kan i se vores lille udstilling. Vi har hængt tegningerne af elefanterne op sammen med vores informerende tekster.
Det er blevet nogle rigtig flotte resultater og ALLE har skrevet og tegnet - stolt lærer og meget stolte elever :o)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar