onsdag den 26. august 2015

Lidt billeder fra 3.klasse.

Jeg har taget lidt billeder fra klassen - vores dør, hvad vi arbejder lidt med i undervisningen samt opslag i klassen, som hænger hele skoleåret. 

Pinterest - er blevet min nye fortrukne app. Den er fantastisk - så her finder jeg rigtig mange gode ideer.                    

 

Den fine dør på vej ind i 3.E 

Vi er startet skoleåret med at arbejde med personkarakteristik.
Vi bruger fandango 3 og har læst historierne "Mor" og "Onkel Pedro kommer hjem". 

Vi skal igennem året arbejde mere med personkarakteristik når vi læser forskellige tekster - så jeg har tegnet denne på en stor postit 

- så den kan hænge i klassen og vi derved igen og igen kan pege på den og huske - hvordan man beskrev indre/ydre.  







Så arbejder vi med navneord. Jeg tegnede denne den anden dag og sammen skrev vi ordene ind under de forskellige kategorier. 


Vi arbejder med navneord fra de tekster vi læser, derudover bruger vi forskellige CL struktur til at bøje navneord. 







Vi arbejdede i 2.klasse med forskellige teksttyper så her i 3.klasse har jeg lavet opslag på væggen - så vi, når vi skal arbejde med teksttyperne igen kan huske hinanden på, hvad de vigtigste genretræk er. 


Målet er at tavlen selvfølgelig bliver fyldt med flere teksttyper i løbet af året. 

Synlig læring - på tavlen har jeg indrammet et lille hjørne så jeg hver dag husker at skrive målet for dagen eller timen. 


Vi evaluerer timen, opgaven, teksten, frikvarter m.m. med vores smiley. 


Vi gjorde også dette i 2.klasse så elever kender det allerede rigtig godt - og er også vant til at bruge post-it til at evaluerer på. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar