tirsdag den 2. august 2016

Referat og resume.

Mål og taksonomier for arbejde med læselog. 

Det første vi skal arbejde med i 4.klasse er referat og resume. Eleverne skal starte med at fortælle om deres ferie til en makker, som skriver nøgleord ned for dernæst at skrive et lille resume. 
Vi skal arbejde med dette hele året i forbindelse med alle de tekster vi skal læse.
Denne tjekliste skal sætte ind i elevernes kladdehæfte og målene bliver synlige i klassen.

Tjekliste til læselog
Jeg skriver dato og titel på bogen.

Jeg skriver et resume af teksten jeg har læst.

Jeg finder nøgleord i teksten og skriver dem ned.

Jeg finder på og skriver mine undrespørgsmål ned.

Jeg skriver pænt i min læselog.


Jeg kan genfortælle for en makker:
Jeg sætter mig sammen med min makker:
Jeg lytte når vi makker fortæller.
Jeg fortæller for min makker om emnet.

Jeg kan skrive nøgleord:
Jeg finder min læselog frem når jeg skal.
Jeg kan finde nøgleordene i teksten.
Jeg kan skrive nøgleordene ned i min læselog.

Jeg kan skrive undrespørgsmål til en tekst:
Jeg finder min læselog frem.
Jeg kan sige mine undrespørgsmål højt.
Jeg kan skrive mine undrespørgsmål ned i min læselog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar