fredag den 30. september 2016

Vitello

I 2.klasse har vi arbejdet med VITELLO de sidste par uger. Vi er ikke helt færdige endnu. 

Målene fra forløbet er: 
Jeg kan fortælle om Vitello - en mundtlig personbeskrivelse.
Jeg kan fortælle, hvad jeg synes om en historie.
Jeg kan dele ord i stavelser.
Jeg kan udfylde en handlingsbro ud fra en Vitello historie.
Jeg kan leve mig ind i en hovedperson.
Jeg kan lave en Pixton.
Jeg kan digte min egen Vitello historie.

Jeg lånte to Vitello kasser fra CFU. Vi har læst tre fælles bøger "Vitello graver et hul", "Vitello vil have en far" og "Vitello passer mor".
Vi har arbejdet med nye ord i bøgerne - som I kan se på billedet. Dette er blot et lille udsnit fra "Vitello vil have en far".





Vi har snakket om indre og ydre personkarakteristik - og arbejdet i små grupper med at beskrive Vitello. 

Jeg har lavet nogle opgaver til bøgerne - "Vitello passer mor" og "Vitello vil have en far" og et tankekort.

Vi har også arbejdet i pixton og eleverne måtte selv vælge, hvilken historie de ville lave som tegneserie. 

I næste uge skal vi sammen skrive en ny Vitello historie - vi bygger den op ud fra handlingsbroen som eleverne snart har fået ind under huden. 
Enkelte af mine elever kan selv skrive og finde på en ny historie så det skal de have lov til at prøve kræfter med. 
Vi skriver historierne ind på computeren og tegner til. Jeg regner med at enkelte elever arbejder sammen to og to. 

Arbejdet med Vitello har selvfølgelig været en del af ugeskemaet i de sidste par uger udover de andre faste opgaver, der er på ugeskemaet hver uge. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar