Mål og evaluering 4.E
Navn : Dato:
|
Fag og emne: Fortællende tekster.
Undervisningsmål:
|
Kriterier
|
Lav
|
Middel
|
Høj
|
1. Jeg kan genkende og anvende stillestående verber i læst og egen tekst.
|
Jeg ved der findes stillestående verber.
|
Jeg kan genkende stillestående verber i en tekst.
|
Jeg kan fortælle for en makker, hvad stillestående verber er og anvende dem i egen tekst.
|
2. Jeg kan genkende og anvende handleverber i læst og egen tekst.
|
Jeg ved der findes handleverber.
|
Jeg kan genkende handleverber i en tekst.
|
Jeg kan fortælle for en makker, hvad handleverber er og anvende dem i egen tekst.
|
3. Jeg kan genkende og anvende adjektiver i læst og egen tekst.
|
Jeg ved hvad adjektiver er (lækre ord).
|
Jeg kan genkende adjektiverne i en tekst.
|
Jeg kan fortælle for en makker, hvad adjektiver er og anvende dem i egen tekst.
|
Næste side →
4. Jeg kan genkende og “klæde” en deltager på i læst egen tekst.
|
Jeg ved hvad en deltager er.
|
Jeg kan genkende deltagere i en tekst.
|
Jeg kan fortælle for en makker, hvad en deltagere er og jeg kan “klæde” en deltager på.
|
5. Jeg kan genkende og beskrive processer i læst og egen tekst.
|
Jeg ved hvad en proces er.
|
Jeg kan genkende en proces i en tekst.
|
Jeg kan fortælle for en makker, hvad en proces er og jeg kan selv anvende processer i egen tekst.
|
6. Jeg kan skrive en fortællende tekst ud fra en handlingsbro jeg har udfyldt.
|
Jeg ved hvad en handlingsbro og kan fortælle hvordan den skal udfyldes.
|
Jeg kan udfylde en handlingsbro i den kronologiske rækkefølge.
|
Jeg kan skrive en fortællende tekst ud fra en handlingsbro jeg har udfyldt.
|
Jeg skal blive bedre til at:
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Ingen kommentarer:
Send en kommentar