onsdag den 16. november 2016

Mål og evaluering - fortællende tekster 4.kl.

Mål og evaluering 4.E

Navn :                                                                                          Dato:
Fag og emne: Fortællende tekster.

Undervisningsmål:
  • jeg kan genkende og anvende stillestående verber i læst og egen tekst.
  • jeg kan genkende og anvende handleverber i læst og egen tekst.
  • jeg kan genkende og anvende adjektiver i læst og egen tekst.
  • jeg kan genkende og “klæde” en deltager på i læst og egen tekst.
  • jeg kan genkende og beskrive processer i læst og egen tekst.
  • jeg kan skrive en fortællende tekst ud fra en handlingsbro jeg har udfyldt.


Kriterier
Lav
Middel
Høj
1. Jeg kan genkende og  anvende stillestående verber i læst og egen tekst.
Jeg ved der findes stillestående verber.
Jeg kan genkende stillestående verber i en tekst.
Jeg kan fortælle for en makker, hvad stillestående verber er og anvende dem i egen tekst.




2. Jeg kan genkende og anvende handleverber i læst og egen tekst.
Jeg ved der findes handleverber.
Jeg kan genkende handleverber i en tekst.
Jeg kan fortælle for en makker, hvad handleverber er og anvende dem i egen tekst.




3.  Jeg kan genkende og anvende adjektiver i læst og egen tekst.
Jeg ved hvad adjektiver er (lækre ord).
Jeg kan genkende adjektiverne i en tekst.
Jeg kan fortælle for en makker, hvad adjektiver er og anvende dem i egen tekst.







Næste side →


4. Jeg kan genkende og “klæde” en deltager på i læst egen tekst.
Jeg ved hvad en deltager er.
Jeg kan genkende deltagere i en tekst.
Jeg kan fortælle for en makker, hvad en deltagere er og jeg kan “klæde” en deltager på.




5. Jeg kan genkende og beskrive processer i læst og egen tekst.
Jeg ved hvad en proces er.
Jeg kan genkende en proces i en tekst.
Jeg kan fortælle for en makker, hvad en proces er og jeg kan selv anvende processer i egen tekst.




6. Jeg kan skrive en fortællende tekst ud fra en handlingsbro jeg har udfyldt.  
Jeg ved hvad en handlingsbro og kan fortælle hvordan den skal udfyldes.
Jeg kan udfylde en handlingsbro i den kronologiske rækkefølge.
Jeg kan skrive en fortællende tekst ud fra en handlingsbro jeg har udfyldt.






Jeg skal blive bedre til at:

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________


Ingen kommentarer:

Send en kommentar