mandag den 31. juli 2017

Den første læsning 2 - links.

Den første læsning 2.

Der har været efterspørgsel på facebook omkring opgaver til den første læsning. Jeg har her samlet de forskellige opgaver jeg havde liggende på drevet. 
Aktivitetsplanen er selvfølgelig lavet med udgangspunkt i lærervejledningen. Aktivitetsplanen er mit arbejdsredskab, jeg synes det er mere overskueligt at have det papir med mig end lærervejledningen. Når vi hver mandag læste nye sider i læsebogen var det nemt for mig at tjekke på planen, hvilke ord vi lige skulle gennemgå sammen på klassen og dernæst hvilke opgaverne eleverne enten skulle lave i opgavebogen eller her som kopiark.
Enkelte opgaver har jeg selv lavet - andre er fundet på skolekom, hvor jeg bare har rettet til.
Quiz og byt opgaverne har jeg lamineret og liggende i klassen - dem brugte vi som afslutning på et kapitel.
Selve systemet tager udgangspunkt i rigtig mange forskellige grammatiske opgaver - så jeg valgte dem ud jeg syntes var vigtigst. De grammatiske opgaver mine elever havde brug for at lære. Det er vigtigt at opgaver er genkendelige så eleverne ikke hele tiden skal forholde sig til noget nyt.
Jeg havde kun fokus på 2 CL strukturer i 2.klasse - Quiz og byt og find en makker. Vigtigt at tage få strukturer og bruge dem ofte så de sidder under huden både på eleverne men også hos os som undervisere så de bliver en del af dagligdagen.

Se link her 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar