fredag den 18. januar 2019

Den fantastiske børne- og ungdomslitteratur

2018 bød på rigtig mange nye og spændende læseoplevelser. Ikke nok med uddannelse og alt den litteratur jeg har læst til de moduler så har 2018 været året, hvor jeg har haft et ugentlig besøg på det lokale bibliotek for at hente bøger jeg har reserveret.
2018 har også været året, hvor jeg har måtte sætte en begrænsning på indkøb af nye bøger - ikke kun pga. pladsmangel på kontoret men bliver nødt til at have et max beløb ellers kan jeg jo blive ved :o)

På vores (min veninden og jeg) instagram side med samme navn som titlen på dette opslag har vi igennem året anmeldt meget forskelligt litteratur til eleverne i skolen.
Bøger til dialogisk læsning i 0.klasse, nyere litteratur til den første romanlæsning på mellemtrinnet, billedebøger med barske temaer, novellesamlinger eller ungdomslitteratur til værklæsning i udskolingen.

Selvom vi har læst mange forskellige bøger så er der jo altid nogle favoritter og jeg har her samlet lidt af dem fra årets løb.

Rigtig god læselyst :o)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar