søndag den 27. marts 2016

Ugeskema i 3.klasse

Jeg har igennem lang tid tænk meget på brugen af ugeskema i undervisningen.
Hvad vil jeg gerne have at mine elever skal lære ved brugen af et ugeskema? 
Hvordan skal selve skemaet se ud? 
Skal der være mål på skemaet? 
Vil vi finde plads til de fælles læseoplevelser som jeg elsker at undervis i osv. ?

Jeg har undersøgt og læst en del om det i gennem nogle måneder.
Nu har jeg besluttet at give det en chance i min 3.klasse. Jeg har lavet et skema til hele klassen i første omgang. Skemaet skal hænge på tavlen i klassen.
Når vi først er kommet igang med skemaet må jeg sammen med eleverne vurdere, hvordan skemaet skal forbedres - det må vi gøre i fællesskab.
Jeg skal jeg også vende mig til at "give slip". At det ikke altid behøver at være mig som skal "underholde" foran tavlen.
Jeg er helt sikker på at selve skemaet vil gavne mange af mine elever - det vil skabe mere ro i timerne og tryghed i de ved hvad de skal.

Jeg glæder mig meget til at komme igang.
Ugeskema for uge 15 - 3.e


Tid

1 time
30 min.

15 min.
15 min.
1 time.
15 min.
EKSTRA
Uge
15
En på sproget.



Flydende læsning.

4 x 15 min.
Skrivning - øve skrivning af bogstaver.
Spil dansk spil.


Bibliotek.







Sjippe eller løb.
Læs på
4 x 15 min.
Computer


Sikker stavning.
Asger















Camille















Emma















Eva















Frederik















Frida















Gustav















Isabella















Jasmin















Josefine















Julius















Kamilla















Kasper















Liva















Lærke















Mads















Mathias















Natali















Noah F.















Noah M.















William















Zara















Ingen kommentarer:

Send en kommentar