onsdag den 7. juni 2017

Årsplaner for danskfaget 2. og 4. klasse.

Årsplaner for danskfaget 2016/2017

Jeg har i år haft dansk i 2. og 4.klasse. Klasser jeg kendte i forvejen og derfor vidste, hvad de kunne og hvilke opgaver jeg kunne forvente af dem.

Her i linket kan I se mine års planer fra i år - det var tankerne jeg gjorde mig sidste sommer og nu i skrivende stund kan jeg godt se, hvor ambitiøs jeg var. Det er ikke alt vi er nået og undervejs er der da også forløb som er ændre en lille smule.
Jeg har af skolens bogsystemer brugt "fandango" til 4.klasse og "den første læsning 2" - men jeg valgte ud, de kapitler jeg syntes bedst om. Jeg kiggede selvfølgelig på de forenklet fælles mål for først at se - hvad skal eleverne lære.
Aktivitetsplanerne er lavet udfra de kapitler samt opgaver jeg havde valgt. Jeg har i mit dokument ville gøre det nemmere for mig selv så jeg i min løbende forberedelse ikke skulle bladre frem og tilbage i lærervejledningerne og "hvad var det nu lige, jeg syntes var vigtigst".

Men I kan som inspiration kigge dem igennem eller "stjæle" det I nu synes :o)

Årsplan for dansk 4.klasse. 

Aktivitetesplan for brugen af fandango 4.klasse. 

Årsplan for dansk 2.klasse. 

Aktivitetsplan for brugen af den første læsning 2.klasse. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar