søndag den 28. november 2021

Juleroulette

Historierouletterne er et hit og mine elever har altid været glade for dem. 

Der findes mange forskellige udgaver og jeg tænker at mine elever i 4.Klasse i år

skal skrive deres egen julefortælling.

Det kan være svært bare at skrive en fortælling.

Hvordan skal de starte? Hvilke personer skal være med, og hvad skal handlingen være? 

Her hjælper rouletten på vej :o) 

Når jeg i løbet af den kommende uge præsenterer eleverne for denne juleroulette,

vil vi først lave en julefortælling sammen på tavlen.

Dernæst skal de selv forsøge sig

frem og undervejs vil jeg kigge med over skulderen og hjælpe med at give fortællingerne fylde,

handling og lækre ord. 

Jeg glæder mig til at læse mange gode julefortællinger, inden vi går på juleferie.

Juleroulette PDF




Ingen kommentarer:

Send en kommentar