søndag den 26. marts 2023

Forskellige STAVEopgaver

Frem mod sommerferien vil jeg fokusere ekstra meget på elevernes stavning. Jeg skal aflevere min klasse da de skal op i 6.klasse. 

Vi har arbejdet med stavning gennem de sidste to år på forskellige måder og mest i deres egne tekster eller med udgangspunkt i en fælles læst tekst. 

Tit bliver arbejdet med stavning brugt som en bevægelsesaktivitet eller et lille break i undervisningen. 

Jeg vil gerne arbejde med staveord på en anden måde og det fik mig til at søge på PINTEREST. Her fandt jeg en masse ideer til kopisider, hvor eleverne på forskellige måder gentager ordene igen og igen. Jeg har lavet min egen version af forskellige kopisider, som kan anvendes, når eleverne arbejder med staveord. 

Dette er blot et lille udpluk. Der findes rigtig mange forskellige måder at arbejde med det på. 

Når vi skal arbejde med ordene er det ord jeg udvælger og det vil være ord som vi bruger på anden vis i undervisningen. 






PDF STAVEOPGAVER TIL UDPRINT

Ingen kommentarer:

Send en kommentar