lørdag den 16. september 2023

Kast terningen og læs - lydrette ord

Er startet i 1.klasse og har virkelig brug for nogle forskellige værksteder/stationer som eleverne kan sidde med selv. 

Der findes meget på nettet, der er lige til at printe ud men synes ikke jeg har fundet lige præcis de opgaver, mine elever har brug for så vi kan komme godt i gang med læsningen. 

Her i starten øver vi de forskellige opgaver en gang i fællesskab, så alle ved, hvordan man skal spille eller løse opgaven. 

Mine søde elever har brug for at der i løbet af ugen er sat tid af til sådanne opgaver. Timerne er lange og jeg varierer min undervisning meget i løbet af de 90 minutter. 


Jeg har lidt forskelligt fra tidligere år som også bliver brugt men har brug for at lave noget nyt. Det skal også være opgaver, der er lettere end dem jeg tidligere har haft. 


I linket herunder har jeg lavet forskellige opgaver, hvor eleverne sidder sammen med et ark og en terning. De slår med terningen og de øjne, terningen viser, fortæller dem, hvilke linjer de skal læse. Det er både ord og sætninger. 

Jeg har kun lavet disse ark med lydrette ord og sætninger. 

Enkelte ark er også med rimord.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar