tirsdag den 17. oktober 2023

Litteraturens ansigter - plakat

I 1.klasse læser vi mange forskellige bøger og møder mange litterære karakterer. Jeg har en plakat i klassen, hvor jeg sætter billeder op af de forskellige bøger, vi læser. Den har jeg hentet på danskvaerelset blog. Det giver et meget godt overblik over, hvilke bøger vi kommer igennem både som oplæsning til frokost og billedbøger, vi arbejder med i undervisningen. 

På denne plakat “Litteraturens ansigter” sætter jeg de forskellige karakterer ind, som vi støder på. Det kan være Vitello, Alfons Åberg, Gummi Tarzan eller andre. Så snakker vi om personerne og skriver lidt om dem i vores skrivehæfte, inden jeg sætter dem op på plakaten. Det er forarbejdet til at skrive personkarakteristik. 


Planen er, at vi gennem skoleåret sætter flere ansigter på og arbejder med dem løbende. 

Jeg printer billede ud, laminerer det og sætter det fast med abesnot på plakaten, så jeg kan bruge plakaten igen. 


Her i linket kan I printe plakaten ud til eget brug 😉


Litteraturens ansigter






Ingen kommentarer:

Send en kommentar